Wat is Boloo?

Boloo is een all-in-one platform voor het opstarten en opschalen van een winstgevende Bol.com business. Aldus hun website. Ze hebben met name hun populariteit en groei te danken aan hun Product Research Tool – hiermee is het makkelijker om winstgevende producten met veel potentie te vinden. Ideaal wanneer je van plan bent om te gaan verkopen via Bol.com. Wil je beginnen verkopen via Bol.com – of gewoonweg jouw processen automatiseren of verbeteren? Dan is Boloo een ideale tool. Eentje die wat ons betreft onmisbaar is voor een startende Bol.com verkoper.

Boloo bestaat ook uit een hele grote community. Daarnaast is de Facebookgroep – bol.com academy – ook van Boloo en immens populair. De groep bestaat uit meer dan 16.000 leden en is een ideale plek om Bol.com gerelateerde vragen te stellen, of informatie op te zoeken. Daarnaast hebben zij ook een exclusievere Facebookgroep – Boloo Community – dit is een besloten groep alleen voor Boloo abonnees.  

Wat is Boloo Booloo?
Wat is Boloo Booloo?

Afbeelding 1: Een paar schermafbeeldingen van Boloo.

Afbeelding 1: Een paar schermafbeeldingen van Boloo.

Wat kun je allemaal met Boloo?

Zoals eerder benoemd, is Boloo een all-in-one platform voor het opstarten en opschalen van jouw Bol.com business. Boloo biedt voor een redelijke prijs – tal van mogelijkheden om jouw Bol.com business te laten groeien of om bepaalde processen te automatiseren. Wat ons betreft zijn dit de belangrijkste features van Boloo:

  • Product Tracker – Hiermee kun je de verkoopcijfers van producten zien op Bol.com.
  • Product Database – Gemakkelijk winstgevende producten vinden op Bol.com.
  • Niche Detector – Gemakkelijk niches vinden met weinig tot geen concurrenten.
  • Winstcalculator –  Gemakkelijk jouw potentiële winst voor elk product berekenen.
  • Keyword verkenner – Gemakkelijk zoekwoorden vinden met veel volume.  
  • Chrome Extensie – Product research op Bol.com met je nieuwe beste vriend: Boloo Buddy.
  • Cursussen – Meerdere cursussen voor het opstarten en opschalen van jouw Bol business.
  • Automatisch facturen versturen – Gemakkelijk jouw Bol.com store automatiseren.
  • E-mailcampagnes instellen – Op een verantwoorde manier recensies vergaren en klanten helpen.

Afbeelding 2: Een aantal services die Boloo biedt.

Afbeelding 2: Een aantal services die Boloo biedt.

Product tracker

De product tracker is een ideale tool waarmee je kunt zien hoe vaak een product is verkocht in een bepaalde periode. Je kunt ervoor kiezen om te kijken naar de laatste week, maand, 3 maanden, 6 maanden en het laatste jaar. Je kunt gemakkelijk een product toevoegen in jouw product tracker – door bijvoorbeeld het EAN-nummer toe te voegen. Maar je kunt ook gewoon de Boloo Buddy gebruiken en hiermee direct dezelfde gegevens zien op Bol.com zelf.

Afbeelding 3: Met de Product Tracker van Boloo kun je gemakkelijk zien hoe vaak een product wordt verkocht.

Afbeelding 3: Met de Product Tracker van Boloo kun je gemakkelijk zien hoe vaak een product wordt verkocht.

Product database

In de product database kun je gemakkelijk filteren op basis van bepaalde productcategorieën. Zo is het makkelijker om winstgevende producten in het bestaande assortiment van Bol.com te vinden. Je kunt daarnaast ook nog eens filteren op het aantal sales en reviews. Krijg een overzicht van alle producten en zie in één oog opslag welke producten potentie hebben. Daarnaast is het ook nog eens mogelijk om leverancier op Alibaba te vinden – op basis van het zoekwoord dat het beste past bij een product. Zo helpt Boloo je gemakkelijk op weg, naar het vinden van nieuwe producten.

Afbeelding 4: Met de Product Database kun je gemakkelijk producten filteren op basis van verschillende criteria.

Afbeelding 4: Met de Product Database kun je gemakkelijk producten filteren op basis van verschillende criteria.

Winstcalculator

Dit is een ideale tool om vooraf zo goed mogelijk te calculeren of een product winstgevend gaat zijn. Natuurlijk is winstgevend zijn van vele factoren afhankelijk. Bijvoorbeeld jouw retourpercentage kan enorm drukken op de daadwerkelijke winst, maar ook te weinig sales – waardoor jij je verkoopprijs moet aanpassen kan van grote invloed zijn. Desalniettemin is het verstandig om op voorhand de winstcalculator te gebruiken en te berekenen of je winstgevend zult zijn – wanneer alles volgens plan verloopt. Wanneer je bijvoorbeeld van plan bent om een telefoonhouder voor de fiets te verkopen, is het verstandig om te kijken naar de verkoopprijs van concurrenten die een vergelijkbaar producten verkopen – voordat je kunt inschatten wat een realistische verkoopprijs is. 

Afbeelding 5: Met Winstcalculator kun je gemakkelijker de (potentiële) winst berekenen. 

Afbeelding 5: Met Winstcalculator kun je gemakkelijker de (potentiële) winst berekenen. 

Chrome Extensie - Boloo Buddy

Wat je met de product tracker kunt – kun je ook voor een groot deel met de Boloo Buddy extensie. Je kunt dus gemakkelijk zien hoe vaak een product is verkocht in een bepaalde periode. Het grote voordeel van de extensie: je hoeft niet de producten zelf toe te voegen in het dashboard. Wanneer anderen het product al tracken – krijg je de resultaten te zien. Kortom: je met deze extensie al heel veel data zien. In theorie zou je zo’n beetje elk product op Bol.com kunnen tracken, met behulp van deze extensie. Wat ons betreft één van de grootste en belangrijkste voordelen van Boloo!

Je kunt  in het voorbeeld hieronder zien dat de LifeGoods Pluizenverwijderaar de afgelopen maand 418x is verkocht. Dit komt overeen met de data die je kunt zien bij Afbeelding 3 van onze blog.

Afbeelding 6: Met de Boloo Buddy Extensie kun je product zien hoe vaak een product verkocht is. Je hoeft hiervoor niet in het Boloo Dashboard te kijken.

Afbeelding 6: Met de Boloo Buddy Extensie kun je product zien hoe vaak een product verkocht is. Je hoeft hiervoor niet in het Boloo Dashboard te kijken.

Boloo Cursussen

Eén van de grootste USP’s van Boloo – is wat ons betreft ook meteen een minpuntje. Ze hebben veel content. Iets te veel. Wanneer je een Boloo abonnement hebt, met uitzondering van het Start pakket, krijg je volledig toegang tot de Boloo videocursussen. Zo kun je met behulp van de Bol.com blueprint cursus heel veel informatie verkrijgen en daarmee beginnen met verkopen. De cursus heeft meer dan 20 uur aan videomateriaal. Uiteraard veel waar je geld – maar ze komen niet altijd even snel tot de kern. Voor de beginnende verkoper is dit echter wel een ideale cursus. Ze behandelen alles wat jij moet weten om te kunnen starten.

Mocht je toch iets meer verdieping willen, dan heb je de mogelijkheid om hun 10X cursus te bekijken. Hierin nemen ze je mee naar het proces waarin ze een Bol.com winkel naar 100K omzet.

Video 1: Boloo biedt meerdere waardevolle cursussen binnen de abonnement zie zij aanbieden.

Video 1: Boloo biedt meerdere waardevolle cursussen binnen de abonnement zie zij aanbieden.

Automatisch facturen versturen

Jammer genoeg is het (nog) niet mogelijk om via Bol.com zelf, automatisch facturen te versturen naar klanten. Gelukkig biedt Boloo een oplossing hiervoor. Zonder Boloo zou je zo nu en dan een klantvraag krijgen, waarin een klant jou verzoekt om een factuur op te sturen. Met Boloo is het mogelijk om automatisch facturen naar zowel particuliere als zakelijke klanten te sturen. Deze facturen kunnen gepersonaliseerd worden en je kunt instellen wanneer de factuur naar de klant verzonden wordt. Bijvoorbeeld wanneer de bestelling is geplaatst of wanneer de bestelling is verzonden. Ideaal!

Afbeelding 7: Een voorbeeldfactuur van Boloo.

Afbeelding 7: Een voorbeeldfactuur van Boloo.

E-mailcampagnes instellen

Het is nogal een opgave om productreviews te verkrijgen op jouw verkochte producten. Het instellen van een goede mailcampagne kan je hierbij wel goed op weg helpen. Doordat je een succesvolle mailcampagne instelt, krijg je meer reviews, meer sales en heb je beter klantcontact. Doordat je vooraf veel kunt instellen en automatiseren kun je een heleboel voorkomen. Bijvoorbeeld negatieve reviews, omdat de instructies voor een product onduidelijk zijn. Je kunt de klant goed helpen – door duidelijke instructies te versturen met behulp van een e-mailcampagne.

Boloo Mailcampagnes

Afbeelding 8: Met Boloo kun je gemakkelijk mailcampagnes instellen per product.

Afbeelding 8: Met Boloo kun je gemakkelijk mailcampagnes instellen per product.

De kosten van Boloo

Boloo heeft drie verschillende pakketten waaruit je kunt kiezen. Namelijk:

  1. Enterprise – 99,95 p/m (ex. btw)
  2. Business – 39,95 p/m (ex. btw)
  3. Starter – 29,95 p/m (ex. btw)

Wanneer je ervoor kiest om jaarlijks af te rekenen – ontvang je 20% korting op je pakket. Bekijk hieronder wat je allemaal krijgt per gekozen pakket.

Afbeelding 9: De drie verschillende pakketten van Boloo.

Afbeelding 9: De drie verschillende pakketten van Boloo.

Boloo recensie - eindoordeel

Is Boloo het waard? Ja, lachend. Het is knap hoe Boloo is geëvolueerd van Product Tracking Tool – tot een volwaardig platform en SaaS bedrijf. Ze zijn ook continu bezig met het verbeteren van hun dienst – zelfs met behoud van de huidige tarieven. Dat geeft voor ons aan dat Boloo er alles aan doet om de eindgebruiker op de eerste plaats te zetten. Boloo is wat ons betreft, het elke euro meer dan waard. Je krijgt vele inzichten, het scheelt enorm veel tijd wanneer je een succesvolle e-mailcampagne hebt ingesteld of wanneer je automatisch jouw facturen verstuurt.