De beste copy voor Bol Amazon jouw webshop

EXPRTISE onderscheidt twee belangrijke onderdelen op het gebied van productbeschrijvingen. Optimaliseer je vindbaarheid en overtuig de klant! Lees je mee om te lezen hoe?

De beste beschrijvingen voor Bol Amazon jouw webshop

EXPRTISE onderscheidt twee belangrijke onderdelen op het gebied van productbeschrijvingen. Optimaliseer je vindbaarheid en overtuig de klant! Lees je mee om te lezen hoe?

Wat maakt een goede

copy?

Een copy heeft twee belangrijke hoofdfuncties:

  • Overtuig de klant ervan jouw product te bestellen: los problemen op.
  • Optimaliseer je vindbaarheid: Klim in het algoritme van bijvoorbeeld Bol.com, Amazon en/of Google door de juiste keywords te kiezen.

De klant overtuigen
Bij Exprtise hebben we een bepaalde mindset gecreëerd op het gebied van verkopen. Help de klant met inkopen! Aan de hand van een uitgedacht model zorgen we ervoor dat we de fundamentele ‘problemen’ van de markt achterhalen en spelen daarop in door de klant te informeren en te overtuigen. Uiteraard sluiten we af met een toepasselijke call to action om het spreekwoordelijke ‘laatste zetje’ te geven en de klant aan te zetten tot actie.

Vindbaarheid
Voordat de klant aan het lezen van jouw beschrijving toe komt, moet het product in eerste instantie gevonden worden. Daarom richten wij ons op de zoektrends en concurrentie van de markt. Zowel in de titel als in de tekst (met name de eerste 100 woorden) is het belangrijk de woorden strategisch te kiezen.

Keyword based

Gebruik de juiste keywords om in te spelen op de klantbehoeften en zorg voor een geoptimaliseerde vindbaarheid!

Overtuigend

Een product is veel meer dan slechts een product. Zorg ervoor dat de klant jouw product als dé oplossing ziet van zijn/haar probleem.

Informatief

Neem alle twijfels en onzekerheden weg bij de klant door eventuele onduidelijkheden goed te beschrijven en toon expertise door goede informatie te verstrekken.

Keyword based

Gebruik de juiste keywords om in te spelen op de klantbehoeften en zorg voor een geoptimaliseerde vindbaarheid!

Overtuigend

Een product is veel meer dan slechts een product. Zorg ervoor dat de klant jouw product als dé oplossing ziet van zijn/haar probleem.

Informatief

Neem alle twijfels en onzekerheden weg bij de klant door eventuele onduidelijkheden goed te beschrijven en toon expertise door goede informatie te verstrekken.

Kies vandaag voor

databased

Vanuit marketing-oogpunt is het relevant om databased te werk te gaan. Dit houdt in dat we veel waarde hechten aan zoektrends en aantal aanbieders op diezelfde zoektermen. Het kan bijvoorbeeld een goede truc zijn om een titel dusdanig af te bakenen, om vanaf het begin direct hoog in bepaalde lijstjes terecht te komen. Gevolg: Op meerdere manieren gevonden worden, meer views, meer sales, het sneeuwbaleffect kan beginnen! Dit kan op verschillende manieren:

  • Synoniemen
  • Een producteigenschap met een hoog zoekvolume toevoegen aan de titel

In het voorbeeld van een krultang kun je zien dat we met deelgetallen werken. Het zoekvolume van de laatste maand wordt door het aantal aanbieders gedeeld. Het mooie aan dit voorbeeld is dat we met de term ‘Draadloze krultang’ niet in hoeven te leveren op de zoekterm ‘Krultang’. Wel uitermate belangrijk om het toe te voegen om direct op pagina 1 te belanden op deze zoekterm. De kans om uiteindelijk op de algemenere term ‘Krultang’ hoog te scoren, is op deze manier vele malen groter. Let wel: De krultang moet in dit geval wel daadwerkelijk draadloos zijn!

Kies vandaag voor databased

Vanuit marketing-oogpunt is het relevant om databased te werk te gaan. Dit houdt in dat we veel waarde hechten aan zoektrends en aantal aanbieders op diezelfde zoektermen. Het kan bijvoorbeeld een goede truc zijn om een titel dusdanig af te bakenen, om vanaf het begin direct hoog in bepaalde lijstjes terecht te komen. Gevolg: Op meerdere manieren gevonden worden, meer views, meer sales, het sneeuwbaleffect kan beginnen! Dit kan op verschillende manieren:

  • Synoniemen
  • Een producteigenschap met een hoog zoekvolume toevoegen aan de titel

In het voorbeeld van een krultang kun je zien dat we met deelgetallen werken. Het zoekvolume van de laatste maand wordt door het aantal aanbieders gedeeld. Het mooie aan dit voorbeeld is dat we met de term ‘Draadloze krultang’ niet in hoeven te leveren op de zoekterm ‘Krultang’. Wel uitermate belangrijk om het toe te voegen om direct op pagina 1 te belanden op deze zoekterm. De kans om uiteindelijk op de algemenere term ‘Krultang’ hoog te scoren, is op deze manier vele malen groter. Let wel: De krultang moet in dit geval wel daadwerkelijk draadloos zijn!

Kies vandaag voor meer

conversie

Het uitstralen van professionaliteit is uiterst belangrijk voor het opbouwen van jouw merk. Investeer daarom in een huisstijl dat continuïteit uitstraalt en betrouwbaar overkomt. Het klakkeloos overnemen van afbeeldingen van de fabrikant of leverancier, behoort tot het verleden.

Kies voor meer conversie

Het uitstralen van professionaliteit is uiterst belangrijk voor het opbouwen van jouw merk. Investeer daarom in een huisstijl dat continuïteit uitstraalt en betrouwbaar overkomt. Het klakkeloos overnemen van afbeeldingen van de fabrikant of leverancier, behoort tot het verleden.