De beste handleidingen voor de consument jouw product

EXPRTISE weet wat nodig is voor een goede handleiding die aansluit bij jouw product- en doelgroep. Met een handleiding kun je op meerdere fronten indruk maken op de consument. Ook hier komt een stukje design kijken, straal de geschikte merkidentiteit uit richting de klant. Daarbij kun je een flinke voorsprong op de concurrentie creëren door het de klanten – met name op het gebied van gebruiksaanwijzingen – erg gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te maken. Het ontbreekt er bij veel ondernemers aan een goede handleiding aan te bieden, hoewel we in verschillende markten toch van veel consumenten hebben vernomen dat ze belang hebben bij een duidelijke (Nederlandstalige) handleiding. Bovendien wordt het retourpercentage met een producthandleiding aanzienlijk gereduceerd

De beste handleidingen voor de consument jouw product

EXPRTISE weet wat nodig is voor een goede handleiding die aansluit bij jouw product- en doelgroep. Met een handleiding kun je op meerdere fronten indruk maken op de consument. Ook hier komt een stukje design kijken, straal de geschikte merkidentiteit uit richting de klant. Daarbij kun je een flinke voorsprong op de concurrentie creëren door het de klanten – met name op het gebied van gebruiksaanwijzingen – erg gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te maken. Het ontbreekt er bij veel ondernemers aan een goede handleiding aan te bieden, hoewel we in verschillende markten toch van veel consumenten hebben vernomen dat ze belang hebben bij een duidelijke (Nederlandstalige) handleiding. Bovendien wordt het retourpercentage met een producthandleiding aanzienlijk gereduceerd

Wat maakt een goede handleiding?

Wat is het belang van een goede handleiding?

Met een goede producthandleiding gaat de klantbeleving subliem van start. Een overzichtelijke handleiding – waarin de klant geïnformeerd en geënthousiasmeerd wordt – reduceert het retourpercentage, lost veel klantvragen op en biedt zowel houvast als een vertrouwd gevoel met het product. 

Een productvideo is een manier om de klant vooraf al een vertrouwd gevoel te geven door het product voor aanschaf al in actie te zien.

Een bijkomend voordeel is het feit dat een producthandleiding de uitgelezen kans is om ook aan je branding te werken. Pas de juiste huisstijl – waar je al tijdens het designen van je logo/verpakkingen over na hebt gedacht – toe en zorg voor een goede manier om jouw merkidentiteit uit te stralen.

Een goede producthandleiding:

  • Is geschikt voor jouw doelgroep
  • Optimaliseert je branding
  • Is overzichtelijk
  • Lost veel potentiële klantvragen op

 

Sterke branding

Door de handleiding in jouw huisstijl aan te leveren, optimaliseer je jouw merkidentiteit en werk je aan je branding.

Reduceer het retourpercentage

Door antwoord te geven op potentiële klantvragen, zal het retourpercentage dalen.

Optimaliseer klantbeleving

Zelfs zonder de handleiding daadwerkelijk te gebruiken, wekt een handleiding een goed gevoel op bij de consument. De klant weet immers dat het antwoord op eventuele vragen binnen handbereik is.

Sterke branding

Door de handleiding in jouw huisstijl aan te leveren, optimaliseer je jouw merkidentiteit en werk je aan je branding.

Reduceer het retourpercentage

Door antwoord te geven op potentiële klantvragen, zal het retourpercentage dalen.

Optimaliseer klantbeleving

Zelfs zonder de handleiding daadwerkelijk te gebruiken, wekt een handleiding een goed gevoel op bij de consument. De klant weet immers dat het antwoord op eventuele vragen binnen handbereik is.

Verschillende handleidingen

Verschillende handleidingen

Kies vandaag voor meer uitstraling

Het uitstralen van professionaliteit is uiterst belangrijk voor het opbouwen van jouw merk. Investeer daarom in een huisstijl die continuïteit uitstraalt en betrouwbaar overkomt. Het klakkeloos overnemen van afbeeldingen van de fabrikant of leverancier, behoort tot het verleden.

Kies vandaag voor meer uitstraling

Het uitstralen van professionaliteit is uiterst belangrijk voor het opbouwen van jouw merk. Investeer daarom in een huisstijl die continuïteit uitstraalt en betrouwbaar overkomt. Het klakkeloos overnemen van afbeeldingen van de fabrikant of leverancier, behoort tot het verleden.