Verkopen via Bol.com - EXPRTISE

Verkopen via Bol.com

Wil jij alles leren over het verkopen via Bol.com? Verkopen via Bol is een leuke manier om meer omzet te genereren voor een bestaande webshop, maar ook toegankelijk voor de nieuwe ondernemer. Lees wat ervoor nodig is om te beginnen met verkopen op Bol, hoe jij je kunt onderscheiden met behulp van Bol zoektrends, een private label en nog veel meer.

Verkopen via Bol.com

Wil jij alles leren over het verkopen via Bol.com? Verkopen via Bol is een leuke manier om meer omzet te genereren voor een bestaande webshop, maar ook toegankelijk voor de nieuwe ondernemer. Lees wat ervoor nodig is om te beginnen met verkopen op Bol, hoe jij je kunt onderscheiden met behulp van Bol zoektrends, een private label en nog veel meer.

1. Verkopen via Bol.com.

1.1 Waarom wil je het?

Voordat we beginnen met de ‘wat’, willen we je graag confronteren met de hamvraag: ‘Waarom wil jij succes in de e-commerce?’. Wellicht heb je weleens van de Gouden cirkel van Simon Sinek gehoord (zie afbeelding 1). Kort samengevat betekent dit dat je van ‘binnen naar buiten’ moet werken. Je begint in je communicatie met waarom, voordat je de hoe en wat aanhaalt. Denk eerst met je gevoel (het limbisch brein), want dat is vaak een goed kompas, concretiseer daarna pas een abstracte wat met je neocortex (het deel van je brein dat betrokken is bij het abstracte denken). Van welk deel gaat jouw hart sneller kloppen in de volgende tekst: Ik sta elke ochtend op met enthousiasme. Ik doe wat ik leuk vind en ervaar de ultieme vrijheid. Bovendien kan ik mijn familie tegenwoordig makkelijk trakteren op een mooie vakantie, omdat het financieel top gaat. Hoe ik het doe? Ik doe het door online producten te verkopen met mijn webshop. Simon Sinek noemt de waarom de benodigde brandstof. Wanneer jij in deze volgorde blijft denken, zul je je door moeilijke momenten heen kunnen slaan, omdat jij weet waarom je hieraan bent begonnen. Wat is onze waarom bij Exprtise? Wij willen dromen verkopen aan ondernemers in de e-commerce. Ondernemers die leergierig zijn en willen leven op hun eigen voorwaarden. Kom je aan boord?

Afbeelding 1: De Gouden Cirkel van Simon Sinek.

1.2 Naar de KvK en account aanmaken op Bol.com

Dit is een eenvoudige maar heel belangrijke stap op weg naar jouw droom. Voor veel mensen is het een spannend moment, want dan ben je ineens officieel ondernemer. Geen paniek, het stelt weinig voor. Ga naar de website van KVK, log in met DigiD, zoek naar het dichtstbijzijnde filiaal en maak een afspraak na het invullen van de gevraagde gegevens. Zorg ervoor dat je legitimatie en een pinpas meeneemt (het registreren kost €51,30).

De medewerkers helpen je graag indien je vragen hebt over bepaalde zaken die je nu gaat tegenkomen. Een van die zaken is de Belastingdienst. Belangrijk wordt dat jij elk kwartaal zorgt dat je omzetbelasting aangeeft. Heb je al een KVK maar ben je nog niet echt begonnen? Geen paniek, dan is het met één klik op de knop eenvoudigweg €0 aangeven en heb jij je plicht gedaan. Wanneer je wel al bepaalde transacties hebt gedaan, moet dit natuurlijk goed gebeuren. Wij geloven heel erg in het uitbesteden van de boekhouding en zaken omtrent de Belastingdienst. Je weet 100% zeker dat het goed gaat, aangezien je een professional inhuurt; je koopt rust. Daarbij heb jij nu tijd om je meer te focussen op andere zaken die de bedrijfsontwikkeling bevorderen (en die je waarschijnlijk ook veel leuker vindt).

Wanneer jij een KVK-nummer hebt, kun jij een zakelijk account op Bol.com openen Dit is zo gepiept en het validatieproces duurt maximaal drie werkdagen. Zodra je een validatiecode ontvangt (deze komt per post), kun je direct beginnen. Let’s get down to business! Je kunt alvast wat rondspeuren in je account om wegwijs te worden, het is erg gebruiksvriendelijk.

2. Product research voor Bol.com

Nu komen we bij de volgende stap. De zoektocht naar jouw producten! Dit wordt met een vakterm product research genoemd. In deze blog beschrijven we in het kort de verschillende fases die hier aan bod zullen komen.

2.1 Bol Zoektrends

Mensen zoeken iets en jij wil de eindbestemming zijn van die zoektocht. Dat is de symfonie van marketing/verkoop en daar komt het in principe allemaal op neer! Dit is waarom de zoektrends zo belangrijk zijn, eerst weten wat men zoekt en op welke termen, vervolgens de beste en meestonderscheidende oplossing bieden. Wij raden te allen tijde aan om je producten databased uit te kiezen. Via Bol.com wordt de tool Bol-zoektrends aangeboden voor elke Bol-verkoper. Bij elke algemene productterm worden door deze machine automatisch suggesties gegeven. Dit zijn bijvoorbeeld synoniemen en/of longtail keywords door er ‘draadloos’ of ‘rood’ of ‘voor dames’ aan toe te voegen. Het is altijd interessant om de verhouding tussen het (maandelijkse) zoekvolume en het aantal aanbieders – concurrenten dus te analyseren. Bij Exprtise geloven we ook uitgebreid keyword research bij het creëren van de titel en de productbeschrijving, hier zullen we later verder op ingaan. Voor meer informatie en tips over Bol-zoektrends vind je hier.

Afbeelding 2: Een voorbeeld van de Bol zoektrends.

2.2 Hoe ga jij je onderscheiden?

Oké, je hebt een veelbelovende en goede score met onze product research tool gevonden voor een of meerdere producten. De volgende stap in het vaststellen van de potentie doen we door naar de concurrenten te kijken. Wat wij altijd een goede manier vinden, is – aan de hand van de extensie van de Boloo-tracker – bepalen met wat voor type klanten je te maken hebt in de markt. Bij Exprtise onderscheiden we markten met homogene en heterogene producten.

2.2.1 Heterogene producten

Producten die we heterogeen noemen, hebben verschillende eigenschappen in de ogen van de consument. Dit verschil kan ‘m zitten in bijvoorbeeld de kwaliteit, functies of de uitstraling. Wanneer je de markt scant met de Boloo-tracker, kun je zien of de consument in deze markt met name kiest voor de luxere en duurdere producten of de prijs vooral als relevant beschouwt. In deze markt liggen de meeste kansen in onze ogen, want als je te maken hebt met een doelgroep dat voor kwaliteit/uitstraling kiest, kun jij met goede branding en een 10/10 listing  zorgen voor goede marges en een goede positie in de markt. Meer informatie over branding vind je in onze blog over private label.

2.2.2 Homogene producten

Homogene producten zijn het tegenovergestelde van heterogeen. In dit geval zijn de producten in de ogen van de consument vrijwel hetzelfde als alle andere goederen op de markt. Vanzelfsprekend is de kans op dit soort markten groter dat de consument dan eenvoudigweg voor de goedkoopste optie gaat. Toch kun je ook op deze markten een goede manier vinden om een goede positie op de markt te bemachtigen. Door slim om te gaan met je transport- en opslagkosten kun je wellicht ook op een dergelijke markt voor prima marges zorgen. Maar in onze ogen is een hoge prijs in een markt met homogene producten toch minder aantrekkelijk voor de consument.

2.3 Wees slimmer dan je concurrent en doe onderzoek

Iets waar verkopers veel laten liggen, is het gedetailleerd screenen van de markt op concurrentieniveau. Wat vinden de consumenten van je concurrenten? Hebben ze gevonden wat ze zochten? Ontbrak er iets aan en geven ze ook aan wat dat dan is? Uit de reviews van je concurrenten kun je veel nuttige informatie halen als het gaat om het uitzoeken van de juiste producten voor de desbetreffende markt.

Wees je concurrenten een stap voor door op een product te zoeken met een bepaalde gewilde eigenschap of door iets toe te voegen aan het aanbod. Voorbeeld: Je verkoopt een haarproduct maar je merkt in de comments dat consumenten eigenlijk helemaal niet goed weten hoe en wanneer ze het moeten gebruiken voor het beste resultaat. Schaf eenmalig een e-book over haarverzorging aan en zorg ervoor dat elke consument er een ontvangt na aankoop. Full service en veel klantvragen opgelost.

2.4 Hoe valideer je een product?

Het valideren van het product kan vrij simpel. Een manier is om op Amazon naar producten te zoeken die al veel (uiteraard positieve) reviews hebben gekregen. Maak een screenshot van het product en zoek op Google Image Search of Alibaba naar het product om de fabrikant of een tussenhandelaar met een goede prijs te vinden. Op deze manier weet je dat het product waarschijnlijk van goede kwaliteit zal zijn.

Afbeelding 3: Valideer producten met behulp van Amazon. Dit product heeft meer dan 4900 reviews en gemiddeld 4,5 sterren. Je kunt er dus sneller vanuit gaan, dat het een goed product is.

Afbeelding 4: Hetzelfde product kun je vaak makkelijk vinden op Alibaba en AliExpress. Sla de afbeelding op en gebruik image search.

3. Onderhandelen met leveranciers

Nu je een product hebt gevonden en je hebt het gevalideerd, is het tijd om het in te kopen. Toegegeven: een product kun je vooraf valideren, maar in onze ogen is de leverancier deel van het validatieproces. Waarom? Stel jezelf de volgende vragen:

3.1 Spreekt de leverancier goed Engels?

Als je tot in detail over de producten en/of transportvoorwaarden wil spreken met de leverancier, is het een welkome bijkomstigheid als de leverancier goed Engels spreekt. Anders kan het maar de vraag zijn wat je wanneer kunt verwachten als de order aankomt.

3.2 Is de leverancier flexibel?

Met name fabrikanten kunnen zo nu en dan een gebrek aan handelsgeest hebben. Dit kan erg vervelend zijn, wanneer zij erg stijf zijn wat betreft hun MOQ bijvoorbeeld. Het kan altijd helpen om aan te geven dat jouw business en markt erg veel potentie ziet in de producten van de leverancier, maar je in het begin een beetje hulp nodig hebt en de orders wat kleiner zijn en je de markt wil testen. Sommige leverancier accepteren zelfs gedeelde betalingen, dit kan met het oog op cashflow uiteraard erg interessant zijn.

3.3 Welke processen kun je uitbesteden aan de leverancier?

Met de meeste leveranciers is veel mogelijk. Wanneer je bepaalde labels aan wilt laten brengen, kun je dit vaak kosteloos voor elkaar krijgen. Voor wat hoort wat, probeer dus een onderhandelaar te zijn en geef met een knipoog aan dat dit soort hulp ervoor kan zorgen dat de sales nog ‘smoother’ en harder gaan en jullie samen kunnen groeien. Met labels bedoelen we bijvoorbeeld EAN-nummers of BSKU-nummers (dit zijn interne barcodes voor LVB, het magazijn van Bol.com zelf, mocht je hier gebruik van willen/kunnen maken). Op deze manier weten de magazijnmedewerkers direct met welk product ze te maken hebben. Mocht je het zelf verzenden? Dan is het ook handig dat er alvast een EAN-nummer op stond, aangezien deze voor het verzenden naar de klant verplicht op de verpakking moet zitten.

3.4 Biedt de leverancier packaging aan? Zo ja, hoe interessant is het?

Wanneer je een private label bouwt, hoort daar een customized package bij waar jouw logo op staat. Vraag in een vroeg stadium alvast naar de voorwaarden, zoals de prijs en de MOQ voor het bedrukken van een zelfgemaakte verpakking. Mocht je trouwens een uitvouw willen hebben – zodat jouw designer aan de slag kan – vraag dan even om een ‘fold out’. Deze kun je terugsturen en zij drukken je verpakkingen uit. Ook is er meestal de optie om lege verpakkingen op te slaan bij de leverancier. Zij kunnen dan per batch jouw product ingepakt in jouw eigen verpakkingen naar je opsturen. De rest wordt bewaard en je krijgt een seintje wanneer ze op dreigen te raken.

Zo zijn er nog tal van voorbeelden van mogelijkheden bij een leverancier die meedenkt. Uiteindelijk hebben de leverancier en jij hetzelfde doel en is samenwerken belangrijk. Zoek dus goed naar een leverancier waarmee je goed kunt samenwerken; dat kan zelfs een iets hogere kostprijs waard zijn – wanneer je het belang op de long term in je achterhoofd houdt.

Neem voor een template van belangrijke vragen – die je kunt gebruiken om de leveranciers te benaderen – contact met ons op. Die sturen we kosteloos naar je toe.

Afbeelding 5: Een voorbeeld van een verpakkingstemplate van de leverancier.

Afbeelding 6: Een voorbeeld van een custom verpakking dat voldoet aan de voorwaarden van een private label.

4. Samenwerken met een forwarder

Wij raden aan om zo snel mogelijk met een forwarder in zee te gaan. Zo heb je op de eerste plek een vertrouwenspersoon die al jouw goederen bundelt. Verder zijn er nog meer bijkomende voordelen.

4.1 Lagere prijs

Forwarders bundelen goederen van verschillende klanten en hebben goede contracten bij verschillende transportmaatschappijen, zodat jij kunt profiteren van betere prijzen per KG. Leveranciers hebben transporteren als het goed is niet als core business, dus hun focus ligt niet het realiseren voor de beste transportprijzen.

4.2 Bundel alles bij elkaar

Door alles naar één vertrouwenspersoon in China te sturen, worden alle goederen die je bij verschillende leveranciers bestelt, verzameld en gebundeld. Hierdoor wordt jouw volumegewicht hoger en wordt het relatief goedkoper. Andere voordelen dan het bundelen bij een vertrouwenspersoon zijn:

  • Je kunt een check en/of laatste specifieke wensen doorgeven voordat het jouw kant op komt, wat handig is op het moment dat je bijvoorbeeld via LVB op Bol.com verkoopt en aan maximale afmetingen/volumegewichten moet voldoen

  • Het labelen/ompakken zou eventueel door de forwarder gedaan kunnen worden indien nodig

  • Je hebt een vertrouwenspersoon die – bijvoorbeeld in het geval van een nieuwe leverancier met een nieuw product – de kwaliteit kan checken voordat het wordt getransporteerd

  • Sommige leveranciers zijn niet goed in Engels, maar als je een forwarder vindt die dat wel is, kan hij/zij ervoor zorgen dat bepaalde zaken op het gebied van transport of leverkwaliteit in het Chinees worden besproken met de desbetreffende leverancier en dit goed doorspelen naar jou
4.3 Incoterms vaststellen

Met een forwarder kun je wat dieper ingaan op de transportwijze en dus ook op de incoterms. Hier vind je meer informatie over welke incoterms er zijn en welke het beste bij jouw business passen. In het kort: Wij raden DAP doorgaans aan, o.a. omdat de kans op deze manier erg groot is dat je goedkoper uitkomt na het terugvragen van belasting en je toch goed beschermd en verzekerd bent. Vooral met artikel 23 is dit erg interessant, omdat je dan niet eens de BTW voor hoeft te schieten, wat een gunstig effect op je cashflow heeft, zodat jouw business beter kan groeien! Een dergelijk artikel vraag je aan bij de Belastingdienst door het versturen van een brief en een aantal benodigdheden. Voor een template voor het aanvragen van vergunning artikel 23 kun je ons contacteren.

Verantwoordelijkheid incoterms

Afbeelding 7: Incoterms van 2020.

4.4 Dangerous goods

Een goede forwarder weet altijd alles goed voor je te herkennen en te onderscheiden. Verkoop je producten met lithium batterijen? Dan moeten die vaak op een aparte vlucht worden gezet met een aparte route. Producten onder de noemer dangerous goods hebben ook een speciale behandeling nodig. Wanneer je een vertrouwenspersoon hebt in China – die altijd als laatste check voor al jouw producten dient – kun je je goederen met een gerust hart deze kant op laten sturen door experts.

4.5 Betalingsregelingen aanvragen

Na verloop van tijd bouw je een goede relatie op met de forwarder. Althans, als je dat goed doet. Vraag ze eens naar hun kinderen als ze die hebben, naar hun hobby’s of hun grootste uitdagingen in hun (persoonlijke) leven.

Een goede zakenrelatie is goud waard! Let op, dit betekent niet dat je geforceerd moet gaan slijmen, oprechte interesse is voelbaar en naast het feit dat zakendoen op deze manier veel leuker wordt, kan een heel goed side effect zijn dat je op zakelijk vlak om enkele voordelen kunt vragen.

Een voorbeeld daarvan is het aanvragen van een betalingsregeling. Stel: het is oktober en je bent al bezig met het optimaliseren van je voorraad voor november/december – wat belangrijke maanden zijn – en je wilt het optimale eruit halen. Je cashflow maakt het spannend, of erger nog, laat het eenvoudigweg niet toe om jouw voorraad optimaal te hebben voor crazy sales… Zuur! Een forwarder die wederzijds vertrouwen heeft, zou je bijvoorbeeld aan kunnen bieden dat je minder dan 50% vooraf betaalt en de rest pas wanneer je weer wat meer sales hebt gedraaid.

Probeer het natuurlijk altijd zo te brengen dat het ook in zijn/haar belang is, aangezien zij mee kunnen profiteren wanneer jouw business groeit. Voor meer tips op het gebied van onderhandelen kun je ons altijd een bericht sturen via de mail of chat. Hier valt veel winst te behalen!

5. Merkregistratie en private label

Wanneer je producten begint te verkopen, raden wij het aan om zo snel mogelijk aan de slag te gaan met een private label. Dit vanwege zowel juridische als verkooptechnische redenen.

5.1 Merkregistratie bij BOIP

In onze blog over merkregistratie bij BOIP gaan we dieper in op de stappen die in het gehele proces van een merkregistratie aan bod komen. Het grootste voordeel is dat je ‘aasgieren’ – ook wel ‘listing kapers’ genoemd – van je listing af kunt houden en met een gerust hart kunt gaan ondernemen omdat je producten beschermd zijn. Nadat je merk is ingeschreven bij het BOIP, zul je aan nog een aantal vereisten moeten voldoen om volledige bescherming te genieten.

5.2 Zorg voor eigen GS1-codes

GS1 is een officieel erkend ontwerp voor barcodes – oftewel EAN-nummers – en dienen als wereldwijd paspoort voor jouw producten. Je koppelt je GS1-codes aan je merk, zodat je kunt bewijzen dat een bepaald product en het bijbehorende EAN-nummer tot jouw eigendom behoort.

5.3 Een logo op je verpakking en/of product

Wanneer jij je merk gaat registreren bij het BOIP, zal er ook een logo worden meegenomen in de procedure. Dit logo dient op jouw product en/of verpakking vermeld te worden. Bovendien moet jouw verpakking en/of product, met het logo erop, ook zichtbaar zijn op je productfoto’s. Heb je nog geen logo? Je kunt eventueel hier  kijken of je een interessant logo kunt laten maken.

Zolang je aan al deze voorwaarden voldoet, spreken we van een private label en kun je er zeker van zijn dat al het geld, de tijd, de energie en de moeite die je in je productaanbod hebt gestoken, niet zomaar door een ander gestolen kan worden zonder juridisch sterk te staan. Verkoop je op Bol.com en wil je meer tips over wat je moet doen wanneer iemand toch het lef heeft dit zonder pardon te doen? 

Video 1: Een voorbeeld van een private label product.

5.4 Branding

Wanneer je een private label hebt, kun je ook losgaan op het gebied van branding! Door een juiste merkidentiteit op te bouwen waar klanten zich mee kunnen identificeren en diep van binnen voelen dat ze kwaliteit in huis halen, zul jij heel veel voordelen behalen. Los van de grotere marges – want die zul je echt 100% kunnen realiseren – zal je retourpercentage ook aanzienlijk reduceren.

Dit is vrij logisch, aangezien de gehele klantbeleving een heel andere dimensie krijgt. De term ‘vorm boven inhoud’ wordt onderschat in de e-commerce. Maar wanneer jij iets binnenkrijgt dat er viezig en niet schadevrij uitziet zonder Nederlandse handleiding en herkenbare verpakking, ga jij dan niet eerder op zoek naar imperfecties om het terug te sturen?

Wanneer het gevoel vanaf moment 1 niet goed is (dit gevoel komt uit het limbisch brein), is de kans groot dat de klant de keuze maakt om het terug te sturen. Keuzes worden namelijk vanuit het limbisch brein gemaakt, om vervolgens met het neocortex gerechtvaardigd te worden. Het limbisch systeem is het deel van je hersenen waarbij emotie, motivatie en genot betrokken zijn. De neocortex is het deel waarmee je abstract en rationeel denkt. Deze biologische termen gooien we er niet in om slim te lijken (oké vooruit, misschien een beetje dan), maar om het belang van een goede klantbeleving te benadrukken.

 

Door herkenbaarheid en betrouwbaarheid te creëren met branding, zal je dus op twee fronten – zowel conversie als gereduceerd retourpercentage – een flinke boost tegemoetzien. Meer tips over het zorgen voor goede branding en voorbeelden van merken die dit heel goed hebben aangepakt, kun je in onze blog over private  label lezen.

5.5 Listing + copy

Dan gaan we het hebben over het productaanbod. De twee hoofdonderdelen van jouw complete listing zijn:

  • De productbeschrijving
  • De afbeeldingen
5.5.1 Productbeschrijving

Een productbeschrijving heeft twee belangrijke hoofdfuncties:

  • Jouw vindbaarheid optimaliseren: gebruik de juiste keywords in de titel en tekst om goed gevonden te worden en klim in het algoritme van bijvoorbeeld Bol.com, Amazon en/of Google
  • De klant ervan overtuigen jouw product te bestellen: los zijn/haar problemen op

    Met name in het toepassen van goede data research om de vindbaarheid te vergroten, zien wij dat veel ondernemers kansen laten liggen. In de blog over Bol zoektrends  kun je goede informatie vinden over het juist toepassen van de Bol-zoektrends en met welke strategieën je op een mooie positie kunt komen en blijven met jouw product indien je op Bol.com verkoopt.

    Wist je bijvoorbeeld dat het behalve het zoekvolume van bepaalde keywords ook erg belangrijk is om te kijken naar de concurrentie op diezelfde keywords? En je soms heel slim in interessante lijstjes kunt komen met jouw product door een zoektrend af te bakenen of er iets aan toe te voegen als ‘oplaadbaar’ of ‘draadloos’?

    En wist je dat met name de eerste 100 woorden cruciaal zijn in het algoritme als het gaat om het kiezen van de juiste woorden? Het mooie is dat dit vaak hand in hand gaat met een hogere conversie, want deze eigenschappen (bijvoorbeeld in de titel) zullen ook goed aansluiten bij de behoeften van de klanten, zo is het algoritme immers ook ontwikkeld. Dat een klant zoekt wat hij/zij vindt, en laten wij er nou voor zorgen dat dat jouw product wordt:)!

     

    Een mooie brug naar het overtuigen van de klant. De mindset die wij gebruiken is, verkoop niet, help de klant inkopen! Door goed onderzocht te hebben wat men op de markt nodig heeft, zul je luisteren naar de klanten en hierop inspelen (kijk naar de reviews van de concurrenten op de markt!).

    Aan het begin van een productbeschrijving dient altijd een fundamenteel probleem beschreven te worden, die jouw product uiteindelijk gaat oplossen voor de klant. Licht eerst kort toe hoe en ga daarna in op alle Unique Selling Points die aansluiten bij de oplossing van het product. Sluit de beschrijving vervolgens af met een call to action om het laatste zetje te geven waarmee de klant jouw product aan haar/zijn winkelwagen toevoegt!

5.5.2 Listing

Naast het gevonden worden of het tekstueel overtuigen van de klant, zijn goede productafbeeldingen ook enorm relevant. De keuze om voor een bepaald product te kiezen wordt namelijk voor maar liefst 80% bepaald door goede afbeeldingen!

Wat een goede set van productafbeeldingen maakt, is onder andere:

  • Een goede hoeveelheid afbeeldingen (minstens 8 in onze ogen)
  • Een pakkende hoofdafbeelding
  • De juiste sfeer creëren (onder andere door middel van lifestyle-foto’s)
  • Een herkenbare stijl creëren, hierover meer in de blog over private label 
  • De klant mee te nemen in een verhaal
  • De unique selling points duidelijk uitlichten
  • Het product laten spreken
  • Zorgen voor goede kwaliteit van productfoto’s

Belangrijk vinden wij dat de USP’s – die in de productbeschrijving staan – consistent zijn aan de productafbeeldingen. Het is een geheel, waarbij de functies van vindbaarheid en conversie samen moeten komen, zodat jij sales kan maken en kan groeien met je business!

Listingvoorbeelden

Wil jij ook een listing waarbij je gegarandeerd meer conversie pakt? Dat kun je dan door ons team van ervaren E-Commerce Designers laten maken. 

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Andere artikelen

Fulfilment
E-Commerce

Wat is fulfilment en wat zijn de voordelen?

Benieuwd naar alle voordelen van fulfilment? Lees hier wat het inhoudt, wat de meest voorkomende termen zijn en welke fulfilmentcentra wij aanraden.

Bol

Bol zoektrends

Wil jij meer organisch verkeer op Bol.com? Gebruik dan de Bol-zoektrends. Met de Bol-Zoektrends kun jij datagericht te werk gaan. Wij geven je tips en ticks over de Bol zoektrends, waar je op moet letten, hoe je ze in moet zetten en hoe je ze gebruikt bij het samenstellen van een perfecte producttitel.

Branding

Wat is een private label?

Wat is een private label? Private label producten zijn producten met jouw officieel geregistreerde merk. Dit doe je bijvoorbeeld via het BOIP. Lees in onze blog hoe je precies een private label (eigen merk) opzet.

Bol

Verkopen via Bol.com

Wil jij alles leren over het verkopen via Bol.com? Verkopen via Bol is een leuke manier om meer omzet te genereren voor een bestaande webshop, maar ook toegankelijk voor de nieuwe ondernemer.

Lees wat ervoor nodig is om te beginnen met verkopen op Bol, hoe jij je kunt onderscheiden met behulp van Bol zoektrends, een private label en nog veel meer.

Merkregistratie

Een merk registreren bij het BOIP

Je begint het proces van de merkregistratie bij het BOIP, zorgt ervoor dat jouw logo op het product en/of op de verpakking verschijnt en je hebt een eigen GS1-code. In deze blog gaan we dieper in op alle aspecten die komen kijken bij een merkrregistratie bij het BOIP.

E-Commerce

Alles wat je moet weten over Incoterms in 2021

Wil jij alles weten over de huidige Incoterms van 2021? Lees in deze blog alles over de Incoterms en nog veel meer.

Je leest wanneer je te maken krijgt met incoterms, welke incoterms er zijn, wat de algemene condities van de incoterms zijn en welke incoterms het beste bij jouw bedrijf passen.